[O1] Podczas jazdy traci moc, rozpędza się tylko do 140 km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtas19162
    Classic
    • 2018
    • 2
    • Octavia I (1U2)

    [O1] Podczas jazdy traci moc, rozpędza się tylko do 140 km/h

    zdejmij osłone kierownicy dolną, odczep wtczkę od kostki i wydłub starą kostkę
  • wojtas19162
    Classic
    • 2014
    • 37
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [O1] Podczas jazdy traci moc, rozpędza się tylko do 140 km/h

    witam.. już dwa razy mi się to zdarzyło, po jakimś czasie jazdy ( różnie raz 40 min, raz ponad godzina ) auto traci jakby moc... jedzie max 140 km/h , nie przyspiesza tak jak zawsze, a jak docisnę do dechy to pod górkę nawet zwalnia... rozwiązaniem jest zgaszenie i po chwili ponowne odpalenie auta.. i po tym zabiegu autko dostaje moc.. co zrobić ? co może być przyczyną tego ? pozdro

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Zamieszczone przez wojtas19162
      co zrobić ?
      wymienić zawór N75.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • wojtas19162
        Classic
        • 2014
        • 37
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        ok.. ale on nawet jak jedzie na niskim biegu i małych obrotach to nie ma mocy ( a na necie jest napisane że powyżej 3k obrotów ) ale ok jaki najlepiej kupić?

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          wojtas19162, Ja bym sie z kupnem zaworu N75 wstrzymał,nie kosztuje grosze.Posprawdzaj węże podciśnieniowe,podmień zawór od kogoś na próbe lub zamień na N118,ta sama metoda działania,przepływomierz też jest do sprawdzenia.Jak sie upewnisz co jest felerne to se wtedy kupisz.

          [ Dodano: Wto 24 Cze, 14 22:31 ]
          wojtas19162, Bo przeważnie przy 3 tys.obr.łapie notlauf i dopuki nie zgasisz silnika(kasuje sie wtedy błąd)na każdym biegu bedzie mulił
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • wojtas19162
            Classic
            • 2014
            • 37
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            no nic czyli muszę dać do mechanika żeby podłączył pod kompa może mu coś wskaże.. zaworu nie mam jak podmienić niestety

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              wojtas19162, Najlepiej podpiąć,VAG prawde ci powie.Ale przewody i przepływke to sam możesz sprawdzić.Przewody wzrokowo czy nie są popękane,sparciałe,czy dobrze siedzą na końcówkach.Tylko dokładnie bo minimalne pęknięcie i już problem.Przepływke odpinasz i jedziesz na próbe dając po obrotach.Jak będzie lepiej to jej wina,jak sie nie poprawi to trza szukać dalej/
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • wojtas19162
                Classic
                • 2014
                • 37
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                wiesz wszystko było by fajnie, gdyby to się działo od razu a nie po godzinie jazdy... ciężko utrafić kiedy to się stanie .

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  wojtas19162, Zobaczysz co ci komp powie i potem bedziesz myślał co dalej.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zamieszczone przez aniol
                    zamień na N118,ta sama metoda działania
                    To se neda,pane Hawranku.
                    Kolega ma silnik AGR i tako numer nie przechodzi :P
                    Jeśli już,to tylko podmianka od kogoś z tym samym silnikiem.
                    Ale z doświadczenia w posiadaniu AGR twierdzę,że na pewno padł N75.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      JanuszSz, Nie dopatrzyłem kodu silnika,moja wina,moja wina,moja bardzo wielka wina :szeroki_usmiech zostaje od kogoś na chwile użyczyć
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • wojtas19162
                        Classic
                        • 2014
                        • 37
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        jaki najlepszy kupić w razie co ? jutro jade do mechanika...

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Popatrz na swój zawór.
                          Jest w komorze silnikowej,na ścianie grodziowej przed kierowcą.Ma wtyczkę elektryczną i odchodzi od niego (chyba)trzy przewody podciśnieniowe.
                          Ma mieć taki kwadratowy kształt,bo N75 od silników ze zmienną geometrią łopatek jest inny,zaokrąglony z charakterystyczną główką.
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • wojtas19162
                            Classic
                            • 2014
                            • 37
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            witam. bylem u mechanika on ma program Delphi czy cos..
                            program w czesci silnika Znalazl taki blad:
                            17958 cisnienie doladowania
                            odchylka sterowania, nieciagly

                            zrobilem zdjecie czy to zawór N75?

                            Komentarz

                            • Pixon
                              Rider
                              • 2013
                              • 541
                              • Fabia (NJ3)

                              #15

                              To jest zawór N75 (zaznaczone pod nr. 1)
                              Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Pixon, Zanim napiszesz odpowiedź sprawdź czego dotyczy pytanie.
                                wojtas19162 choćby nie wiem ile szukał,to takiego zaworu,jak pokazałeś, w swoim silniku nie znajdzie.

                                wojtas19162, Wstaw zdjęcie na fotosik,albo cuś,bo nie chce się otworzyć.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • wojtas19162
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 37
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  Proszę...

                                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                                  może wyczyścić przy okazji EGR czy coś ?

                                  Komentarz

                                  • JanuszSz
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2835
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    To jest N75 w Twoim silniku.
                                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                    Komentarz

                                    • wojtas19162
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 37
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      i jak szukać nowego po tych numerkach czy po VIN?

                                      Komentarz

                                      • aniol
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 5228
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        wojtas19162, Jak z tym zaworem nie było nic pomieszane to wystarczy po numerach.Ale jak masz możliwość to sprawdz też po VIN-ie dla pewności

                                        [ Dodano: Sob 28 Cze, 14 11:24 ]
                                        wojtas19162, Ten ci podejdzie według numeru :?:
                                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                        Pozdrawiam ANIOL

                                        Komentarz

                                        • wojtas19162
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 37
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          witam. wymieniłem zawór i teraz auto dziwnie przyspiesza.. jak dam gazu to przyspiesza ale co kilka sekund jest jakby takie szarpanie / zwolnienie i znowu przyspiesza...

                                          Komentarz

                                          • domel123
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 58

                                            #22
                                            Ja mam co prawda ASV ale problemy miałem podobne jak w Twoim pierwszym poście.
                                            Nie jestem znawcą ale w moim przypadku jak jeden z wężyków od N75 był ciachnięty to tym samym nie działały mi prawidłowo hamulce. No ale tam są 3 wężyki więc nie wiem.

                                            A wracając do sprawy w moim przypadku pomogło czyszczenie turbiny bo była cała zawalona syfem po poprzednich właścicielach. Teraz autko zwija się jak trzeba i nawet jakby mniej pali (może się mylę ze spalaniem ale takie mam wrażenie).

                                            Komentarz

                                            • sajmonwww
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 27

                                              #23
                                              Czołem
                                              Odkopuję temat 2007 1,9 TDI - AXR
                                              Objawy te same, tylko gdzie ten zawór? u mnie jest coś takiego (zdjęcie)
                                              Co ew. przeczyścić? Jak przeczyścić/wymienić...
                                              Są 3 zawory. Po lewej i prawej są podobne jak widać, a na środku (nie widać na zdjęciu za dużą wtyczką) kolejny zupełnie inny czujnik na górze jasny plastik z napisem made in USA ?!

                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • krzychor
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 221
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                sajmonwww sprawdź sobie wszystkie wężyki od podciśnienia a szczególnie ten który idzie do turbiny. Miałem te same objawy i okazało się że kuna mi pogryzła te wężyki. Po wymianie chodzi super.

                                                Komentarz

                                                • krzysiekr1
                                                  Ambiente
                                                  • 2016
                                                  • 114
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  N75 to ten pierwszy zawór od prawej z twojego zdjęcia (1 od filtra powietrza). Sam mam axr'a z 2008 roku z przeładowaniem, więc śledzę podobne tematy.

                                                  1K0906627A N75 (turbo)
                                                  1K0906627D N18 (egr)
                                                  1K0906283A N239 (chłodnica spalin)

                                                  Ogólnie przeładowanie może być spowodowane przez (w kolejności od najtańszych czynności):
                                                  - źle pospinane lub uszkodzone węże podciśnienia
                                                  - uszkodzony/zapchany N75
                                                  - źle wyregulowana, zatarta lub zardzewiała sztanga
                                                  - zacięte kierownice spalin

                                                  Tryb awaryjny włącza się gdy przez okres ponad 5 sekund są przekroczone wartości aktualne od tych zadanych.
                                                  vac0.jpg

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...